PRAVILNIK O UNUTARNJEM USTROJSTVU


Na temelju članka 14. stavka 1. podstavka 3. i članka 15. Stavka 1. podstavka 3. Statuta Zavoda za hitnu medicinu Zagrebačke županije („Glasnik Zagrebačke županije“ broj 30/23), pozitivnog mišljenja Stručnog vijeća Zavoda za hitnu medicinu Zagrebačke županije i prijedloga ravnatelja Zavoda za hitnu medicinu Zagrebačke županije uz prethodno savjetovanje sa sindikalnim povjerenicima, Upravno vijeće Zavoda za hitnu medicinu Zagrebačke županije na svojoj 42. sjednici održanoj 16. srpnja 2024. godine donijelo je


PRAVILNIK O

UNUTARNJEM USTROJSTVU I

SISTEMATIZACIJI RADNIH

MJESTA



I. O s n o v n e o d r e d b e


Članak 1.


Ovim Pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta (u daljnjem tekstu: Pravilnik) utvrđuje se unutarnji ustroj službi, poslovi, naziv i opis radnih mjesta, njihova sistematizacija te posebni uvjeti koje radnik Zavoda za hitnu medicinu Zagrebačke županije (u daljnjem tekstu: Zavod) mora ispunjavati na radnom mjestu za koje je sklopio ugovor o radu.
Radnik sklapa ugovor o radu u Zavodu za rad i poslove radnog mjesta koje je sistematizirano ovim Pravilnikom, a temeljem primjene odredbi Zakona o radu („Narodne novine“ 93/14., 127/17., 98/19., 151/22. i 64/23.), Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“ broj 100/2018, 125/2019, 147/2020, 119/2022, 156/2022, 33/2023 i 36/2024), Zakona o plaćama u u državnoj službi i javnim službama („Narodne novine“ br. 155/23), Zakona o kvaliteti zdravstvene zaštite („Narodne novine“ broj 118/18), Uredbe o nazivima radnih mjesta, uvjetima za raspored i koeficijentima za obračun plaće u javnim službama („Narodne novine“ br. 22/24.), kolektivnih ugovora koji se primjenjuju na javne službe i djelatnost zdravstva, Pravilnika o standardima i normativima u pogledu prostora, radnika i medicinsko– tehničke opreme za obavljanje djelatnosti hitne medicine i djelatnosti sanitetskog prijevoza („Narodne novine“ br. 64/24) i Pravilnika o uvjetima, organizaciji i načinu obavljanja hitne medicine i sanitetskog prijevoza („Narodne novine“ br. 64/24).
Broj izvršitelja na pojedinim poslovima, odnosno radnim mjestima utvrđuje se odlukom Upravnog vijeća, na prijedlog ravnatelja sukladno Programu rada Zavoda.

Članak 2.


Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku i pojedinačnim aktima koji se donose na temelju njega, a koji imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.

Članak 3.


Unutarnji ustroj i poslovi pojedinih ustrojstveno - organizacijskih jedinica uređuju se ovim Pravilnikom uz odgovarajuću primjenu odredbi Statuta Zavoda, koje uređuju organizaciju Zavoda.
Poslovi pojedinih službi odnosno djelatnosti i njihovih organizacijskih jedinica bliže su određeni nazivom službe i organizacijske jedinice u njima.
Pri usavršavanju organizacije rada, postojeći poslovi ustrojstveno - organizacijskih jedinica mogu se mijenjati, ukidati i utvrđivati novi.

Članak 4.


Radna mjesta i poslovi koji se obavljaju u Zavodu utvrđeni su ovim Pravilnikom i Popisom radnih mjesta i opisom poslova koji je njegov sastavni dio, osnova su za određivanje zaglavka pojedinog ugovora o radu glede naziva, naravi i vrste posla na koji se radnik zapošljava, te za prosuđivanje radnikove obveze u obavljanju poslova i uputa Zavoda u svezi s tim poslom.
Pri obavljanju poslova radnog mjesta za koje je sklopio ugovor o radu sa Zavodom, radnik je obvezan pridržavati se opisa radnog mjesta poštujući pri tome pravila struke koje zahtijeva to radno mjesto.
Opis poslova radnih mjesta u Zavodu nalazi se u Popisu radnih mjesta i opisu poslova kao sastavnom dijelu ovog Pravilnika.
Sve promjene opisa radnih mjesta iz stavka 3. ovog članka koje nastupe nakon donošenja ovog Pravilnika, a sukladno potrebama procesa odvijanja djelatnosti, donosi Upravno vijeće na prijedlog Stručnog vijeća Zavoda.

II. U n u t a r n j i u s t r o j

Članak 5.


U Zavodu se obavljaju zdravstveni i nezdravstveni poslovi u ustrojstvenim jedinicama Zavoda u :
- ravnateljstvu Zavoda
- ispostavama Zavoda.

Članak 6.


U ravnateljstvu Zavoda obavljaju se nezdravstveni poslovi, a odnose se na stručne i administrativne poslove i obavljaju se u slijedećim organizacijskim jedinicama pod nazivom:
- ured ravnatelja,
- jedinica za osiguranje i unapređenje kvalitete zdravstvene zaštite i
- stručne službe (financijsko -ekonomsko računovodstvenih, pravnih i općih poslova).
Ured ravnatelja je organizacijska jedinica gdje ravnatelj obavlja poslove opisane Statutom. Ured ravnatelja pored ravnatelja čine:
zamjenik ravnatelja, pomoćnik ravnatelja za sestrinstvo- glavna sestra, pomoćnik ravnatelja za kvalitetu, pomoćnik ravnatelja za pravne poslove i pomoćnik ravnatelja za financijsko poslovanje.
Jedinica za osiguranje i unapređenje kvalitete zdravstvene zaštite iz stavka 1. ovog članka prikuplja, obrađuje, raspoređuje i čuva podatke o provjeri kvalitete zdravstvene zaštite i obavlja druge stručne i administrativne poslove vezano za osiguranje i unapređenje kvalitete zdravstvene zaštite u Zavodu. Jedinicom za osiguranje i unapređenje kvalitete zdravstvene zaštite rukovodi pomoćnik ravnatelja za kvalitetu.
Stručne službe (ekonomsko računovodstvenih, pravnih, kadrovskih i općih poslova) obavljaju sve stručne i administrativne poslove za potrebe djelatnosti Zavoda.

Članak 7.

U ispostavama Zavoda obavljaju se zdravstveni poslovi u organizacijskim jedinicama – službama:
1. služba hitne medicine koju čine timovi hitne medicine u slijedećem sastavu:
a) T1 (doktor medicine specijalist hitne medicine, specijalist anesteziologije, reanimatologije i intenzivnog liječenja, specijalist interne medicine, specijalist opće kirurgije i specijalisti specijalizacija internističkim/kirurškim deblom ili doktor medicine u timu s prvostupnikom sestrinstva/ medicinskom sestrom i medicinskom sestrom koja upravlja vozilom ili vozačem
b) T2 (najmanje prvostupnik sestrinstva sa specijalističkim usavršavanjem u djelatnosti hitne medicine u timu s najmanje prvostupnikom sestrinstva sa specijalističkim usavršavanjem u djelatnosti hitne medicine ili prvostupnikom sestrinstva/medicinskom sestrom koja upravlja vozilom, odnosno prvostupnik sestrinstva/medicinske sestre i vozač. Vozač je dio tima T2 do osposobljavanja potrebnog broja izvršitelja prvostupnika sestrinstva/medicinske sestre koja upravlja vozilom.
2. služba medicinsko prijavno- dojavne jedinice (doktor medicine specijalist hitne medicine ili doktor medicine, magistar sestrinstva, prvostupnik sestrinstva sa specijalističkim usavršavanjem u djelatnosti hitne medicine, prvostupnik setrinstva ili medicinska sestra
3. služba sanitetskog prijevoza koju čine timovi sanitetskog prijevoza u sastavu (2 zdravstvena radnika srednje stručne spreme, od kojih je najmanje jedan medicinska sestra/medicinski tehničar i 2 vozača (2 sanitetska vozila)
4. služba prijavno-dojavne jedinice sanitetskog prijevoza u sastavu dva dispečera u svakoj smjeni. Dispečer je zdravstveni radnik srednje stručne spreme s najmanje 3 godine radnog staža u djelatnosti sanitetskog prijevoza ili djelatnosti hitne medicine.

Svi radnici navedeni u prethodnom stavku toč. 1. do 4. obvezni su završiti propisane edukacijske programe iz izvanbolničke hitne medicine i sanitetskog prijevoza koje utvrđuje Hrvatski zavod za hitnu medicinu u roku od 30 dana od početka rada u Zavodu.
Radnici koji nemaju završene propisane edukacije u navedenom roku ili im je istekao rok važenja potvrde o uspješno utvrđenom edukacijskom programu ne mogu biti raspoređeni na radna mjesta na kojima je edukacija potrebna.

Broj timova u svakoj pojedinoj službi utvrđuje se važećom Mrežom hitne medicine, ugovorom sa Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje i potrebama organizacije područja pojedine ispostave.

Članak 8.


Pored zdravstvenih u ispostavama Zavoda se mogu obavljati i nezdravstveni poslovi koje se odnose na manji opseg administrativnih i tehničkih poslova.

III. P o s l o v i , o d n o s n o r a d n a m j e s t a

i u v j e t i z a n j i h o v o o b a v l j a n j e


Članak 9.


Skup istih ili sličnih poslova na kojima radi jedan ili više izvršitelja označava se radnim mjestom.
Svako radno mjesto ima svoj naziv.
Radna mjesta unutar djelatnosti sistematiziraju se po organizacijskim jedinicama ( tim, odsjek i služba ).
Ako je za obavljanje poslova istog radnog mjesta predviđeno više izvršitelja, oni obavljaju poslove po rasporedu i na način kako to odredi voditelj odsjeka, voditelj službe službe, voditelj tima ili ravnatelj.

Članak 10.


U Zavodu se sistematiziraju rukovodeća i ostala radna mjesta izvršitelja.
Rukovodeća radna mjesta odnose se na radna mjesta koja osim redovnih poslova radnog mjesta iz ugovora o radu sa Zavodom imaju i upravljačka obilježja.
Nazivi rukovodećih radnih mjesta navedeni su u Tablici „ Popis radnih mjesta prema Uredbi o nazivima radnih mjesta, uvjetima za raspored i koeficijentima za obračun plaće u javnim službama“ koj je sastavni dio ovog Pravilnika od red. br. 1. do 5.
Ostala radna mjesta su radna mjesta izvršitelja za redovne poslove iz ugovora o radu i koja nemaju upravljačka obilježja iz stavka 2. ovog članka.
Nazivi ostalih radnih mjesta izvršitelja navedeni su Tablici „Popis radnog mjesta prema Uredbi o nazivima radnih mjesta, uvjetima za raspored i koeficijentima za obračun plaće u javnim službama“ koj je sastavni dio ovog Pravilnika od red. br. 6. do 18.

 

Članak 11.


Rukovodeća radna mjesta u Zavodu dijele se na:
1. rukovodeća radna mjesta prve razine,
2. rukovodeća radna mjesta druge razine,
3. rukovodeća radna mjesta treće razine.

Članak 12.


Rukovodeća radna mjesta prve razine u Zavodu su:
- ravnatelj,
- zamjenik ravnatelja,
- pomoćnik ravnatelja za sestrinstvo- glavna sestra Zavoda,
- pomoćnik ravnatelja za pravne poslove,
- pomoćnik ravnatelja za financijsko poslovanje i
- pomoćnik ravnatelja za kvalitetu.
Radna mjesta iz stavka 1. ovog članka su radna mjesta I. vrste– za koja je opći uvjet visoka stručna sprema (završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij).
Uvjeti imenovanja ravnatelja i zamjenika ravnatelja kao i poslovi koje ravnatelj i zamjenik ravnatelja obavlja utvrđeni su Statutom Zavoda.
Na rukovodeća radna mjesta prve razine od podstavka 3. do podstavka 6. imenuje Upravno vijeće Zavoda na prijedlog ravnatelja na mandatno razdoblje od 4 godine.
Na rukovodeća radna mjesta druge i treće razine imenuje ravnatelj na vrijeme od godine dana.
Rukovodeća radna mjesta popunjavaju se imenovanjem radnika Zavoda koji već imaju sklopljen ugovor o radu za određeno radno mjesto izvršitelja u Zavodu, osim radnog mjesta ravnatelja koje se popunjava putem javnog natječaja.

Članak 13.


Rukovodeća radna mjesta druge razine u Zavodu su:
(prema Uredbi pod nazivom voditelj ustrojstvene jedinice preko 40 zaposlenih)
- voditelj Ispostave,
- voditelj službe medicinske prijavno - dojavne jedinice
Radna mjesta iz stavka 1. ovog članka su radna mjesta I. vrste, za koja je opći uvjet visoka stručna sprema (završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij).

Članak 14.


Rukovodeća radna mjesta treće razine (prema Uredbi pod nazivom voditelj odsjeka, voditelj tima-voditelj smjene) u Zavodu su:
- voditelj prijavno- dojavne jedinice sanitetskog prijevoza
- voditelj službe voznog parka i prometa i
Radna mjesta iz stavka 1. ovog članka su radna mjesta II. i III. vrste–za koja je opći uvjet završena viša ili srednja škola ili KV.

Članak 15.


Svako radno mjesto ima utvrđene zahtjeve u pogledu uvjeta koje mora ispunjavati radnik da bi na to mjesto mogao biti raspoređen.
Za obavljanje poslova svakog radnog mjesta utvrđuju se, pored općih uvjeta propisanih Zakonom o radu i posebni uvjeti utvrđeni zakonima iz zdravstvene djelatnosti (stručna sprema, radno iskustvo, položen državni ili stručni ispit, licenca kao i posebne zdravstvene sposobnosti).
Radna mjesta s posebnim uvjetima rada utvrdit će se posebnim Pravilnikom.

Članak 16.


Radno iskustvo kao uvjet za obavljanje poslova radnog mjesta utvrđuje se:
- za poslove rukovodećih radnih mjesta prve razine - 5 godina,
- za poslove rukovodećih radnih mjesta druge razine - 4 godine,
- za poslove rukovodećih radnih mjesta treće razine - 2 godine
- za ostala radna mjesta izvršitelja (VSS, VŠS, SSS) ako nije drugačije propisano posebnim propisima - 1 godina.
Pod radnim iskustvom iz prethodnog stavka smatra se radno iskustvo u struci na istim ili sličnim poslovima uključujući u to i vrijeme provedeno na pripravničkom stažu ili specijalizaciji.

Članak 17.


Za pojedina radna mjesta može se kao uvjet za prijam u radni odnos predvidjeti provjeravanje stručnih i drugih sposobnosti radnika putem probnog rada.
Probni rad provodi se prema odredbama Pravilnika o radu.

Članak 18.


Sistematizacija radnih mjesta po organizacijskim jedinicama, odnosno djelatnostima, uvjeti za obavljanje poslova i za zasnivanje radnog odnosa te opis poslova radnog mjesta nalaze se u Popisu radnih mjesta i opisu poslova koji je sastavni dio ovog Pravilnika.

Članak 19.


Prilikom sklapanja ugovora o radu radnik se ima pravo upoznati sa odredbama ovog Pravilnika.

IV. Prijelazne i završne odredbe


Članak 20.


Smatra se da svi radnici zatečeni na dan stupanja na snagu ovog Pravilnika na radnim mjestima utvrđenim ovim Pravilnikom ispunjavaju sve uvjete potrebne za rad na tim radnim mjestima.

Članak 21.


Odredbe Pravilnika o unutarnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta od 6. rujna 2019. godine, 1. Izmjene i dopune Pravilnika o unutarnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta od 28. siječnja 2013. godine, 2. Izmjene i dopune Pravilnika o unutarnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta od 24. listopada 2014. godine, 3. Izmjene i dopune Pravilnika o unutarnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta od 29. siječnja 2015. godine i 4. Izmjene i dopune Pravilnika o unutarnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta od 25. studenog 2015. godine prestale su važiti Odlukom ravnatelja o stavljanju van snage općih akata KLASA: 003-05/24-01/0120 URBROJ: 238-135-24-01-0120 od 27. veljače 2024. godine.

Članak 22.


Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave na oglasnoj ploči i mrežnoj stranici Zavoda.

Predsjednik Upravnog vijeća:

dr. sc. Miroslav Gjurašin, dr. med.
spec. neurokirurg


Ovaj Pravilnik objavljuje se dana 16. srpnja 2024. godine na oglasnoj ploči i mrežnoj stranici Zavoda, a stupa na snagu dana 24. srpnja 2024. godine.

Ravnatelj

mr. Davorin Gajnik, dipl. pravnik